Tuesday, September 28, 2010

Cover Cun!

"Minggu lepas aku naik bas ke kelas. Selalunya aku akan pandu kereta tetapi disebabkan keretaku masuk bengkel, naik baslah jawabnya. Masa tengah tunggu bas tu aku terpandang seorang perempuan ni. Dari jauh aku dah nampak dia jalan terkepit-kepit. Dalam hati aku terdetik, 'kenapa dengan perempuan ni, dah tak tahan nak buang air kecil ke?'. Lepas tu bila dia tunggu bas pun sama juga. Asyik-asyik terkepit dengan mengusik-usik rambut dia tu. Erm, senang cerita, gaya dia memang cover cun lah! Aduh, letih betul aku tengok! Tak lama lepas tu bas pun sampai. Ramai pula yang berebut nak naik bas. Aku malas nak berebut, jadi aku ke belakang sedikit sebab tahu dah pasti-pasti muat punya. Kebetulan, perempuan tadi beratur depan aku. Masa nak anik tangga bas, dia sibuk pula nak betul-betulkan rambut dia yang langsung tak rosak tu. Tiba-tiba aku tengok dia tersilap langkah terus terjatuh. Hmm, tu lah, cover cun punya pasal terus terjatuh. Padahal bukannya ada mamat-mamat yang hensem pun.Alahai....!!!

No comments:

Post a Comment