Saturday, October 9, 2010

TILIK NASIB.......


PERCAYA @ TIDAK???

Ceritanya bermula begini. Pada malam semalam, aku telah ke rumah seorang kawan di Damansara. Tujuan aku ke sana adalah untuk berjumpa dengan rakan-rakan yang lain. Sedang kami rancak berbual kerana agak lama tidak bertemu tiba-tiba salah seorang rakan aku meminta izin untuk melihat tapak tangan aku. Tanpa bertanya banyak lalu aku pun memberikan tapak tanganku untuk dia melihat. Seketika kemudian rakanku tersebut tersenyum memandangku. Rupa-rupanya dia pandai menilik nasib dengan melihat garisan-garisan yang ada di tapak tangan. Pada mulanya kami semua yang berada di situ tidak percaya dengan tilikan yang dibuat tetapi setelah diyakinkan olehnya bahawa perkara ini bukanlah untuk dipercaya tetapi ia hanyalah sebagai panduan hidup kita untuk beringat dan berhati-hati pada masa akan datang. Daripada tilikan yang dibuat terhadap aku adalah.... jeng jeng jeng....!

  1. aku akan mendapat suami yang kacak pada pandangan mata aku dan juga orang lain tetapi bagi mereka tidak menginginkan suami aku itu.
  2. suami aku akan bahagia di samping aku.
  3. tetapi aku akan berkahwin dua kali dalam hidupku.
  4. dalam kewangan pula aku akan sentiasa dilimpahi dengan wang yang banyak tetapi pada satu masa aku akan kehilangan semua wang itu.
  5. jangka hayat hidup aku mungkin sehingga umur 70 tahun.
  6. aku akan memiliki seorang sahaja cahaya mata.
hahaha...lawakkan...takut pula aku dibuatnya...entah betul entah tidak...mengikut kata rakanku itu bahawa garisan-garisan di tapak tangan kita akan berubah lagi dalam masa 5 hingga 10 tahun akan datang...ini hanyalah sekadar suka-suka sahaja... :)


No comments:

Post a Comment